עקרונות השיטה


תנועתיות - מקור החיים. התנועה של כל הגוף באופן סימולטאני שומרת על טווחי תנועה מלאים של השרירים והמפרקים. היא מעודדת הדדיות ותזמון שרירי ושמירה על תנועתיות מערכת העצבים וכלי הדם ברמה המכאנית, כמו גם עידוד הסירקולאציה של דם ולימפה. התנועה מעוררת קואורדינציה, מחזקת את התחושה הפרו-פריוצבטיבית ומחטבת.

נשימה - "מעל הכול למד לנשום נכון" (ג'וזף פילאטיס). הנשימה, פעולה טבעית ולא רצונית המתרחשת בגופנו, מזרימה חמצן לגוף וממריצה את מערכת הדם. בשיטת הפילאטיס הנשימה הינה מרכיב בלתי נפרד מהתרגיל והתרגול, הנשימה מאפשרת זרימה בתנועה וביצוע תנועות קשות ומסובכות ביתר קלות. תמיד נשאף לנשום נשימות עמוקות לכל חלל בית החזה והצלעות, לניצול מקסימאלי של הנשימה.

איזון - השיטה גורמת להתפתחות מאוזנת של השרירים, בכל סוגי הכיווץ, תנועה, מישורים וטווחי התנועה. חשוב שיהיה איזון בחיים בכלל ובגוף בפרט, אשר יגרום לנפש מאוזנת בגוף מאוזן.

ריכוז - אין רגע ללא מחשבה או רגע לא חשוב בפילאטיס. במקום לתת למחשבות שלנו לנדוד למחוזות אחרים, אנו מתרכזים בגוף ובביצוע התרגיל עצמו. בכל שלב של התרגיל מתבצע דיאלוג פנימי עם הגוף: להרגיש, להבין ולייעל את התנועה. הדיאלוג מצריך ריכוז מקסימאלי לאורך כל תרגיל ולאורך כל השיעור. על-ידי שליטה מוחלטת של הגוף בכל תנועה, פיזית ומנטאלית, נגיע לרמת ביצוע גבוהה.

שליטה - ג'וזף פילאטיס קרא לשיטה שלו בשם "contrology" שליטה גופנית פיזית ומנטאלית. פילאטיס דרש כי התרגיל יבוצע בשליטה מלאה של הגוף ובשליטה מלאה של המוח על הגוף. כל תנועה נעשית במחשבה מלאה ומתוך סיבה. על-ידי שליטה מלאה של הגוף הן מבחינה גופנית והן מבחינה מנטאלית, אימון נכון בשיטה מונע פציעות ומקטין את הסיכוי לפציעות, מאמן ומכין את הגוף לחיי היומיום בהתאם לצרכים האינדיבידואלים של כל אחד.

דיוק - מעלה את רמת הביצוע של התרגיל לרמות אין-סופיות. חלק בלתי נפרד מהשיטה היא השאיפה לדיוק מקסימאלי בביצוע כל תנועה. פילאטיס השתמש במילה דיוק ולא דקדקנות, אשר מעצם טבעה נוטה לעבור על עקרון חשוב נוסף- הזרימה.

קצב וזרימה - תנועה מטבעה מתמשכת, זורמת, דינאמית ונעה. בפילאטיס דגש על הזרימה בכל שלבי התרגיל וכן בין תרגיל לתרגיל: באופן זה הופך השיעור ליחידה אחת הרמונית ומתמשכת, ודומה לשיעור מחול. הקצב מצטרף לעקרון הזרימה לשמירה על דינאמיות בשיעור, בין תרגיל ותרגיל ובתוך התרגיל עצמו. הקצב, נותן תחושת זמן נעימה וחולפת ולא "שעמום", אלא, זרימה רציפה לזמן השיעור והעבודה.

 

YouTube

Facebook

 
פילאטיס מכשירים בפתח תקווה: פילאטיס לנשים | פילאטיס לגברים | פילאטיס לילדים ובני נוער | פילאטיס לנשים בהריון
​ואחרי לידה | 
פילאטיס לגיל הזהב | פילאטיס לספורטאים ורקדנים | פילאטיס לאחר פציעות | פילאטיס קלאסי | TRX


כל הזכויות שמורות לאור פרסמן פילאטיס | סטודיו לפילאטיס | פילאטיס מכשירים | TRX |
רח' העליה השניה 2 פינת חיים עוזר (מול העירייה), פ"ת
לייבסיטי - בניית אתרים