שיטת פילאטיס


שיטתו של פילאטיס נועדה להשיג שליטה של הגוף והמחשבה. שמה המקורי של השיטה, כפי שג'וזף פילאטיס כינה אותה, היה Contrology (תורת השליטה בגוף). כיום שיטתו היא שיטת האימון המובילה ברחבי העולם ומיליוני בני אדם בכל גיל ומצב גופני אימצו אותה כדרך חיים בריאה ומהנה.

התרגול בשיטת הפילאטיס יוצר איזון בין חיזוק של השריר לבין גמישותו ועבודה של השרירים העמוקים והמייצבים של הגוף – רצפת האגן, השריר הרחב בטני וזוקפי הגב. תרגילי הפילאטיס משפרים את הקואורדינציה, משחררים את המפרקים וממריצים את מחזור הדם. כמו כן, עובדים על חיזוק ישבן וירכיים, יציבה נכונה, גמישות, מונעים פגיעה ועוזרים בשיקום גב, צוואר ומפרקים.

למרות שיש בנמצא תיאורים מדויקים למדי של התרגילים המקוריים של ג'וזף פילאטיס, חלק גדול מאופן ביצוע התרגילים אבד בתרגום. בישראל ניתן למצוא לא מעט מכונים המלמדים את השיטה, אך מעט מהם מלמדים על פי הרפרטואר המקורי. סטודיו אור פרסמן פילאטיס בפתח תקווה הינו הסטודיו היחיד בעיר העובד על פי הרפרטואר הקלאסי, מתוך אמונה שזו הדרך להשגת מטרות השיטה.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.